Vyzrajte nad sluncem

Že ostré sluneční paprsky občas dokáží nepříjemně potrápit ví pravděpodobně každý z nás. Venku se před nimi chráníme slunečními brýlemi, pokrývkou hlavy a opalovacím krémem, v našich příbytcích pak podobnou práci odvádí obvykle stahovací žaluzie. Ty pochopitelně brání nejen přístupu světla slunečního, ale i veškerých dalších rušivých světelných zdrojů, například pouličního osvětlení v době určenému ke spánku. Dalším benefitem je i větší míra soukromí, kterého se nám dostává.
 rodinný dům s garážemi.jpg
Ačkoliv se žaluzie zdají dokonalým řešením, není tomu tak. I s nimi může přijít celá řada těžkostí a problémů. Zmínit lze například jejich těžkou omyvatelnost, a především náchylnost k poškození. Kolikrát se vám stalo, že se přetrhlo nylonové vlákno na jedné ze žaluzií a celé zařízení se rázem stalo nepoužitelným a celková výměna byla nezbytná? Nemluvě o častém zamotávání se lanek.
slunce za žaluziemi.jpg 

Jde to i bez žaluzií

 
K dispozici je však i další možnost, a to o něco méně známé a skromněji užívané venkovní předokenní rolety. Ty vám přitom mohou nabídnout efektivní službu s celou řadou benefitů.
Zmínit lze:
·         samotnou konstrukci– rolety jsou nejčastěji vyráběny z kvalitního hliníku, to zajistí dostatečnou stabilitu a životnost, jsou méně náchylné k poškození
·         účinné zamezení přístupu světla
·         snadnou manipulaci, s tím, že možnosti jsou skutečně různorodé – na výběr máte z klasického ručního, či elektrického ovládání
·         nenáročnou montáž, která nezabere mnoho času a nedojde k poničení fasády domu
·         ochranu před potenciálními zloději, kdy odolné rolety mohou účinně odradit od násilného vniknutí
·         designový doplněk domu
·         tišení hluku z ulice, což vám dopřeje vám i vaší rodině větší komfort
·         přijatelnou cenu
·         snadnou údržbu a čištění
Na výběr je přitom hned z několika variant předokenních rolet, můžete tak mít jistotu, že si vyberete dle vašich potřeb:
1.      pro novostavby
2.      pro dodatečnou montáž
3.      tvarově atypické (například trojúhelníkový tvar oken)
4.      s integrovanou ochrannou sítí proti hmyzu
 
Neváhejte a vyberte si z široké nabídky i vy!

Červená čočka jako součást životosprávy a udržení správné hmotnosti

Rychlost přípravy

O luštěninách je známo, že je nemilujeme kvůli tomu, že nás nadýmají, a že jejich příprava je nesmírně zdlouhavá. Musíme je namáčet alespoň na několik hodin, vodu slévat, vařit je ve vodě čerstvé, zkrátka spousta práce a starostí. Červená loupaná čočka je však výjimkou. Nemusí se ani namáčet, ani slévat voda, pouze ji propláchnete pod cedníkem. Uvaří se během čtvrt hodiny v běžném hrnci (nemusí být tlakový).
červená čočka.jpg

Obsah proteinů

Proteiny jsou dusíkaté látky, které potřebujeme pro tvorbu nových tělesných buněk. Jsou to živiny nezbytné, tělo si je nevyrobí samo a musíme je dodávat v potravě. Luštěniny jich mají obrovské množství, např. šálek červené čočky jich obsahuje necelých 20 gramů, je tedy vydatnějším zdrojem, než maso. A v kombinaci s obilovinou, např. pečivem, obsahuje všechny esenciální aminokyseliny a maso plně nahradí.

Minerální látky, stopové prvky

Červená čočka je cenný zdroj živin, může se pochlubit značným množstvím hořčíku, vápníku, zinku, draslíku, selenu, ale především železa, dokonce mnohem více než červené maso.
červená čočka v hrnci.jpg

Vitamíny

Pravidelná konzumace této výjimečné potraviny doplní v těle chybějící komplex vitamínu B, zejména B6. Ten je zapotřebí k výživě mozkových buněk, vnitřních orgánů, pro správné fungování nervového systému, a má příznivý vliv i na kvalitu pleti a vlasů.

Obezita

Pokud byste se rádi zbavili nadbytečných kilogramů, zařazujte tuto potravinu do svého jídelníčku pravidelně. Počet otylých lidí v České republice povážlivě narůstá zejména mezi mladou generací, a to hlavně díky nezdravému fastfoodu. Zhubnout je s červenou čočkou velice snadné.

Vláknina

Nepravidelné vyprazdňování stolice je bohužel doménou českého národa, především mužů. Nedostatek zeleniny ve stravě, jídla z bílé mouky, nadbytek cukru, alkoholu, kofeinu, a nedostatek vlákniny, to vše jsou faktory, které přispívají k chorobám především tlustého střeva. Do roku 2016 byla Česká republika takříkajíc mistrem světa v počtu nemocných rakovinou tohoto orgánu. Za poslední dva roky se situace sice mírně zlepšila, ovšem šestá příčka na světě, to není rozhodně důvod k jásotu. Přitom by stačilo do jídelníčku zařadit červenou čočku a situace by se změnila velice razantně.